Thursday, July 4, 2013

Indahnya Hari Jumaat

Assalamualaikum

Ha,hari ni Jumaat. Besar makna pada orang Islam yang benar2 mendalaminya. Bukan semata-mata Islam atas i/c..wakaka. Kalau time2 sekolah dulu. Hari jumaat cikgu lelaki mesti pakai baju Melayu lengkap. Sangat kacak..lagi2 cikgu faveret ak! Semua pelajar berkumpul dekat dataran untuk bacaan Yassin dan tazkirah pagi Jumaat. Ah,I really miss that moments! Dan setiap pagi Jumaat jugalah budak2 yang lalu depan rumah family aku akan dapat   sikit sedekah dr mak&ayah aku.(smoga Allah swt menerimanya). Sebenarnya aku nak ingat kan kat korang2 kenapa Jumaat digelar penghulu segala hari..meh sini kita baca apa yang aku ingat masa kelas agama zaman sekolah dulu...
  1. Hari berlakunya kiamat.
  2. Nabi Adam as diciptakan dan disingkirkan.
  3. Hari Al-quran diturunkan.
  4. Doa dimakbulkan.
  5. Hari ni juga aktiviti memotong kuku mendapat pahala.

Ha,tu la yang aku ingat. Jadi mari kita topup amalan kita pada hari ini ya..Bagi kaum Adam jangan lupa solat Jumaat! Semoga kita sentiasa dibawah rahmat dan naunganNya..
Ameeennn...wakaka!

No comments:

Post a Comment