Wednesday, July 17, 2013

Masalah Orang Perempuan!!

Assalamualaikum..

Pagi tadi bangun2 je perut aku memulas..perghhh..berguling2 atas katil..Ad kawan ak smpi ambil MC sbb period pain ni ha!..jahat kn dia..pompuan je yg kena..aduhh..dia serang lagi...hehe

Ok,kat sini aku nak share la beberapa tips yang korang boleh apply bila period pain dtg..
  • Ambil satu botol air isi kan air panas dari heater kat dapur rumah korang tu..kalau tak pegi jerang air..jgn malas.
  • Tuamkan kat area yang sakit tu..korang fahamkn..sambil baring tau masa tuam..
  • Lepas tu baring dalam 15min..kalau sakit lagi exercise la..yang ringan2..jgn buat yg vigorous plak..mati anak dara org nnt.
  • Makan makanan yang sihat dan seimbang..Kurangkan pengambilan makanan ringan dan segera..adalah sangat tak bagus..
  • Banyakkan minum air suam pada pagi selepas bangun tidur..InshaAllah perut korang ok je sepanjang hari..
  • Dan please jangan bergantung sangat pada pain killer..aku sangat la tak suka..
sakit woooo....period pain pegi jauh2..

Ok,baby hari ni aku rasa tu je lah..Perut ku tak selesa..nak pergi bertuam la...Kalau rasa ia berguna sila2 la applykn..kalau tak nak xpe aku tak paksa..Selamat Mencuba!
bye2..

No comments:

Post a Comment